SKAM – tidenes beste norske dramaserie du sikkert ikke har hørt om engang

Promoteringsbilde fra NRK P3

Promoteringsbilde fra NRK P3

Skam er en dramaserie om fem førsteklassinger på Hartvig Nissen videregående skole i Oslo. Om vennskap, intriger, å være en del av gjengen, om å høre til, om å finne seg selv. Men mest av alt er Skam en serie om å være ungdom i dag (i Noge).

På mandag startet sesong 2. Jeg har nylig sett sesong 1, og er ovebegeistra. Det er svært sjeldent at jeg lar meg rive fullstendig med av en norsk dramaserie. Jeg vil gå så langt som å påstå at Skam er den beste norske dramaserien gjennom tidene. Den har slått an blant ungdom, og vi voksne har nesten ikke hørt et ord om det. Det er ungdomskultur slik ungdomskultur skal være. Serien har ikke blitt markedsført, ikke blitt reklamert for på tv, i aviser eller andre medier, men blir oppdaget av ungdom gjennom andre ungdom, og får fortsatt nye seere.

Så, hvis du ikke har sett serien anbefaler jeg at du går inn på http://skam.p3.no/ og tar en titt. Hele  sesong 1 finner du på NRK sine nettsider.

Sammenlignet med Skam fremstår Unge lovende og Mammon som amatørteater.

Merket med , , , , , ,

Legg igjen en kommentar

