Home

Når man rydder dukker det opp ting man hadde glemt. Eller fortrengt. Jeg er ikke helt sikker på hvilket som er riktig å si i dette tilfellet. Under ryddingen dukket denne boken opp.

scan_14422192128_1Alle først vil jeg beklage til skolebiblioteket på Bredtvet videregående skole i Oslo for at jeg aldri leverte tilbake boken. Skolen ble lagt ned for noen år siden, så jeg er litt usikker på hvem jeg skal sende den til nå.

Tittelen sier vel veldig klart og tydelig hva boken handler om, og derfor skal jeg ikke gå noe særlig i dybden på det. Men jeg finner det nødvendig, blant annet fordi jeg synes det er litt flaut å være i besittelse av en slik bok, å fortelle litt om konteksten.

Mobiltelefoner ble vanlige mot slutten av 1990-tallet, og jeg kjøpte meg min første mobiltelefon da jeg var 16. Det var en brukt Nokia 6110 som jeg kjøpte av en kompis av en kompis, og i ettertid tror jeg at jeg betalte altfor mye. Men men, ingen vits i å gråte over spilt melk. Uansett, mobiltelefoner var nytt og plutselig kunne man tekste med hverandre. Den gangen tror jeg det kostet bortimot to kroner å sende en tekstmelding, og mobilflørt åpnet nye dører for oss som ikke turte å snakke med jenter ansikt til ansikt.

Jeg kan ikke huske å ha lest boken (mulig at jeg har fortrengt det), men selv om jeg faktisk leste den i ungdomstiden så hadde det ikke nevneverdig effekt.

Nokia 6110

Nokia 6110

Legg igjen en kommentar

