Mitt lille alt

Jeg sitter og ser på fire hvite vegger,
for tredje uke på rad,
hvor klokken tikker av gårde,
som hjerterytmen din på skjermen
et tall, og det er alt,
det er livet, det er deg

der du ligger og ser så fredfull ut,
kjemper innenfra og ut,
jeg vet du kan, Adam, jeg vet du
kan og vil

I går lå du på mitt bryst
og jeg holdt rundt den lille
kroppen din, du og jeg,
mitt lille univers,
mitt lille alt

i dag ble lille du litt sliten
og i mørket utenfor har
himmelen åpnet alle sluser,
satt oss på vent,
og jeg legger pannen på
den evige herskerens
terskel og sier en bønn,
for deg,
for livet,
for oss.

Ahus, Lørenskog 16. august 2013

3 thoughts on “Mitt lille alt

  1. Et dikt som berører, Assad. Adam er heldig, tross alt, som har deg. Gode ønsker til deg og familien.

  2. […] vil si å se sitt eget barn kjempe for livet? og ble skrevet på Rikshospitalet. Det andre heter Mitt lille alt og ble skrevet da vi var tilbake igjen på A-hus i Lørenskog. Adam ble født på A-hus, men siden […]

Legg igjen en kommentar

