Bartevolusjonen – et rosablogginnlegg?

Jeg kaller dette et rosablogginnlegg? med spørsmålstegn fordi jeg først er litt usikker på hva en rosablogg er, og annet fordi dette egentlig ikke er en rosablogg. Hvis jeg skulle definere en rosablogg (bortsett fra at det handler om mote) så kan en generalisering være at det handler om bloggeren selv. Jeg skriver aldri (nesten) om meg selv, selv om det å skrive sine meninger kan sies å være om seg selv, og jeg er aldri personlig eller privat (hvor skal man dra grensen liksom).

Men, her er et innlegg som er så personlig som jeg aldri har vært før, og handler helt og holdent om meg selv, eller for å være mer presis, barten min. Den senere tid har det igjen blitt populært å ha bart, det har blitt hipt, og unge mennesker på under 30 år anlegger bart (så lenge det lar seg gjøre) selv om de ikke er trøndere. Jeg har hatt bart siden 1997, da jeg gikk i 7. klasse (med noen kortere perioder hvor jeg prøvde å finne meg selv uten bart).

1990, en stund før jeg fikk bart.

1990, en stund før jeg fikk bart.

1992. Fortsatt en stund før jeg fikk bart, men ville så gjerne vise fram tennene mine.

1992. Fortsatt en stund før jeg fikk bart, men ville så gjerne vise fram tennene mine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1997. Syvende klasse på Furuset skole og dunbarten er på plass.

1997. Syvende klasse på Furuset skole og dunbarten er på plass.

2000. Barten forsvant litt for meg.

2000. Barten forsvant litt for meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

2000. Etter hvert fikk jeg briller også.

2000. Etter hvert fikk jeg briller også.

2001. Da var barten tilbake, med følge av litt skjegg og jeg hadde fått meg linser.

2001. Da var barten tilbake, med følge av litt skjegg og jeg hadde fått meg linser.

 

 

 

 

 

 

 

2001. Men brått kunne finne på å endre barberingsvaner.

2001. Men brått kunne finne på å endre barberingsvaner.

2004. Jeg begynte å bruke skjorte daglig. Skjegget fikk vokse fram og brilleglassene ble noe mørke.

2004. Jeg begynte å bruke skjorte daglig. Skjegget fikk vokse fram og brilleglassene ble noe mørke.

 

 

 

 

 

 

 

2005. Barten vokste kraftig og håret var veldig kort.

2005. Barten vokste kraftig og håret var veldig kort.

2006. Skjegget fulgte etter og jeg  begynte å bruke hatt.

2006. Skjegget fulgte etter og jeg begynte å bruke hatt.

 

 

 

 

 

 

 

2008. Men så ble barten og skjegget trimmet, mens håret vokste ut igjen.

2008. Men så ble barten og skjegget trimmet, mens håret vokste ut igjen.

2009. Jeg ble en posør.

2009. Jeg ble en posør.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2009. Og alvorlig.

2009. Og alvorlig.

2009. Veldig kjekk, ikke sant?

2009. Veldig kjekk, ikke sant?

 

 

 

 

 

 

2010. Jeg fikk min første fulltidsstilling som lærer.

2010. Jeg fikk min første fulltidsstilling som lærer.

2011. Skjegget vokste vilt.

2011. Skjegget vokste vilt.

 

 

 

 

 

 

 

2011. Og det samme kan sies om håret.

2011. Og det samme kan sies om håret.

2012. Barten blir feit.

2012. Barten blir feit.

 

 

 

 

 

 

2012. Også i blomstrete sommerskjorte på Hovedøen.

2012. Også i blomstrete sommerskjorte på Hovedøen.

2011. Glemte nesten helskjeggperioden i 2011.

2011. Glemte nesten helskjeggperioden i 2011.

 

 

 

 

 

 

 

2011. Får ta med en til med helskjegg da.

2011. Får ta med en til med helskjegg da.

 

 

 

 

 

 

2013. Brillene er runde, barten feit, hatten på hodet og jeg er stort sett blid (selv om bildet sier noe annet)

2013. Brillene er runde, barten feit, hatten på hodet og jeg er stort sett blid (selv om bildet sier noe annet)

Legg igjen en kommentar

