Dagbok fra Pakistan – 31. desember 2006

31. desember 2006

I dag var det nyttårsaften. Jeg våknet litt sent fordi jeg hadde snakket i telefonen til to i natt, med A. Først dro vi til basaren, jeg, moren til Wajid og A. Jeg kjøpte klær og hun kjøpte klær og litt forskjellig annet. Da jeg kom tilbake dro jeg og Ali og kjøpte to drager som vi skal prøve å fly i morgen, eller dagen etter der igjen. Ellers fartet jeg litt rundt og ”løp” noen ærender. Litt slitsom dag, og formen ble litt dårlig utpå dagen så jeg gikk opp på taket og la meg på en charpai, en tradisjonell seng. Der lå jeg, til venstre for meg var solnedgangen og til høyre huset til A. Jeg lå midt i mellom og snakket med A i telefonen til A gikk tom for batteri, selvfølgelig, og jeg gikk ned igjen. Det hadde dessuten begynt å bli kaldt.

Det er nyttårsaften og alle er opptatt med forberedelser til eid. Klær skal strykes, mat og drikke skal ordnes, hus og hjem skal vaskes. I morgen skal det slaktes i stor stil. Jeg har aldri feiret eid i Pakistan før så jeg er veldig spent på hvordan stemningen kommer til å være. I morgen blir det mange inntrykk som skal skrives ned.

Legg igjen en kommentar

