Home

26. desember 2006

 

I dag stod jeg opp klokken åtte fordi jeg skulle møte Ali klokken ni utenfor den lokale butikken. Jeg stod opp, dro til den lokale butikken,  men Ali var ingen steder å se. Jeg satte meg ned for å vente, men Ali kom ikke. Han dukket opp klokken ti, og fortalte at han ikke fikk lov av moren sin fordi han hadde vært ute hele dagen i forveien. Det var greit nok fordi det regnet og da blir alt gjørmete og jævlig, og jeg har verken regnsko eller regnklær.

Litt senere på dagen, da det var litt opphold, dro jeg Ali og Usman ut for å måle veiene i nabolaget, og se hvordan hele nabolaget ser ut. Jeg hadde tegnet en skisse hvor vi skrev hvor mange skritt hver gate er i bredde og lengde. Folk så litt rart på oss og noen spurte hva vi drev med. Etter at vi var ferdige med målingene begynte det å regne igjen, men heldigvis var vi ferdige. Så skilte vi lag og dro hver til vårt.

Så var jeg litt hjemme, litt hos moren til Wajid og litt på den lokale butikken. På grunn av regnet dro jeg ikke noen steder fordi det er gjørme, så å si overalt og bare i nabolaget holdt jeg på å gå på trynet to ganger.

I dag fant jeg også ut at det er forskjell mellom dewar og jeth. Forholdet mellom en kvinne og hennes manns yngre bror kalles dewar, mens forholdet til mannens eldre bror kalles jeth. Dette er slektskap, kinship på engelsk.

Legg igjen en kommentar

