Dagbok fra Pakistan – 24. desember 2006

24. desember 2006

 

I dag hang jeg med Ali (nanaabbo) på formiddagen. Vi gikk tur, var innom internettcafeen og dro til bakeren for å kjøpe kaker. Etter at jeg hadde levert kaken hjemme forsvant Ali, så jeg dro til Khurram.

Etter å ha vært en tur hjemom dro jeg til Wajid. Etter en stund kom han fyren som hadde vært innom tidligere en gang, han som hadde drukket. Han kom og satte seg ned, hilste. Etter en stund ringte telefonen hans. Det var en jente som ringte. Han snakket en stund med henne om en annen jente som hadde fortalt en hel masse om at han var en ”player”. Noe jeg tror og er ganske sikker på stemmer. Litt senere kom en kompis av ham. De kjøpte brus og denne karen, la oss kalle ham N for enkelhetens skyld, og N spurte om jeg ville ha. Jeg takket pent nei, for jeg vil ikke stå i gjeld, på noe som helst måte, til en type som ham. Vi er på hils og det holder.

I dag kom også en eldre mann jeg ble litt fascinert av. Han passet på en måte ikke inn i miljøet her, i nabolaget. Han var litt mørk i huden, hadde kort trimmet hvitt skjegg, men det var hans måte å snakke på og hans måte å konversere på, virker som og ga inntrykk av at mannen var godt utdannet. Så jeg spurte Wajid litt senere på kvelden om det, og han sa at det stemmer. Han er godt utdannet og bor bare midlertidig i nabolaget for huset hans blir pusset opp. Hvis jeg treffer ham igjen må jeg snakke mer med ham. Finne ut litt mer om hva han har drevet med i livet.

Legg igjen en kommentar

