Dagbok fra Pakistan – 18. desember 2006

18. desember 2006

 

I dag stod jeg opp sent igjen. Og var ikke ute før rundt klokken ett. Etter at jeg ble syk har det vært veldig dårlig med observasjoner. Jeg ser nesten ikke etter ting lenger, så jeg må skjerpe meg. Både med observasjonene og så må jeg begynne å stå opp tidligere. Når jeg ikke kommer meg ut før 13 og det begynner å bli mørkt i femtida så er det ikke mange timer i dagslys, da det er flest mennesker ute. De fleste holder seg mest mulig inne når det er mørkt for det er ikke trygt ute. Ikke for de bofaste, og i hvert fall ikke for utlendinger som meg, ”stinne” av gryn. Apropos stinne av gryn, i dag kom Jalal og Saqib, fetterne til Isa. Utlendinger stinne av gryn som gjerne slenger om seg med penger uten å tenke på konsekvensene. Penger som ikke de selv, men som fedrene deres har jobber og slitt for å tjene. Men nok om det.

Farhi var ikke i så godt humør i dag fordi hennes tante hadde gått bort i går. Hun gjorde så godt hun kunne, men det syntes på henne at noe tynget henne. Så jeg plagde ikke henne i dag. I stedet for gikk jeg en tur for å finne en nettkafé. Da jeg endelig fant en ble jeg sittende der i over to timer. Jeg skulle ikke så mye, men internettet var så tregt at det tok veldig lang tid. På kvelden satt jeg litt ute og var litt inne hos moren til Wajid. Da kom også Ali, broren til kona til Wajid sin bror. Han satte seg og vi så på bryllupsvideoen, så på bilder og snakket.

Nå er planen slik at på fredag skal jeg, Wajid, Ali og en venn av Ali til Lahore. Og denne gang skal jeg ha munnbind, drikke masse vann og bare spise på Mc´Donalds  eller KFC. Og vi skal dra tidlig, og prøve å komme hjem tidlig. I morgen har jeg vært her i to uker, og bare fire uker igjen til hjemreise.

Legg igjen en kommentar

