Home

16. desember 2006

 

Jeg er fortsatt litt dårlig, men mye bedre enn de siste dagene.

Det var en ting Wajid sa til meg en dag, men så glemte jeg å skrive det ned. Vi var på vei til sentrum, til fots, og jeg hadde på meg en chador (et slags sjal man tar over skuldrene og rundt overkroppen på kalde dager) og ha sa plutselig til meg ”Hvorfor har du på chador som en kvinne, ta den på deg ordentlig”. Jeg ble litt tatt på sengen for jeg hadde ikke skjønt at det var en mannlig og en kvinnelig måte å bruke en chador på. Min chadord er tre meter langt og omtrent et meter bredt, og for en uerfaren som meg er det mye stoff å holde styr på. Jeg tar den over skuldrene så den henger på begge sider av kroppen. Kortere på den ene side. Så slenger jeg den lengre siden over motsatt skulder så den henger over skulderen og ned ryggen. Armene bak ryggen, hendene foldet, holde i chadoren så den ikke slenger i bakken. Det er hvis jeg står eller går. Og man går nesten alltid, i relativ lav tempo. Tror ikke jeg har sett noen løpe all den tid jeg har vært her.

Legg igjen en kommentar

