Home

12. desember 2006

 

I dag er det akkurat en uke siden jeg kom hit. Det føles mye lenger. Jeg satt utenfor den lokale butikken da Isa, broren til H kom og lurte på om jeg ville være med til sentrum. Jeg hadde ikke så mye annet å gjøre så jeg ble med ham. Vi dro først til Chota basar, hvor det som vanlig myldret av folk. Først dro vi til en gullsmed for Isa skulle få fikset noen ringer. Jeg fulgte ham, men prøvde å få med meg mest mulig av det som foregikk rundt meg. Utenfor gullsmeden satt en fyr som blant annet solgte barneklær. Mens vi satt inne hos gullsmeden kom to damer til selgeren utenfor. Voksne damer, kanskje 40 +. Jeg satt inne og fulgte med på dem utenfor. De skulle ha en klær til en treåring og en syvåring. Jeg skjønte ikke alt de sa, men jeg satt og fulgte nøye med (ja, døren var åpen så jeg kunne høre hva de snakket om, bare så det er klart) Plutselig, som lyn fra klar himmel ser den ene damen på meg og smiler. Jeg smilte tilbake, men jeg vet ikke hva hun smilte for. Så dro vi videre til et par andre butikker.

På vei hjem stakk vi innom snooker-bula og spilte to kamper. Jeg vant begge, så nå er vi stillingen uavgjort. Utpå ettermiddagen dro jeg hjem en tur for å spise. Moren til Wajid hadde dratt på besøk til noen.

Etter å ha spist dor jeg tilbake til den lokale butikken. Da hadde det begynt å bli mørkt så jeg satte med ned utenfor butikken. Rundt klokken 18 kom en gutt som selger hardkokte egg hver kveld. Han bor i nabolaget. Jeg kjøpte et egg av han til 6 rupees. Jeg ga ham 10 og ba ham beholde resten. Men han insisterte på å gi meg veksel tilbake. Egget kostet 6 rupees, ikke 10. Det er første gang jeg har opplevd at en selger ikke vil beholde vekslepengene. Han må jeg snakke mer med. I morgen er planen å dra til Lahore med Isa. Vi får se om det blir noe av.

Legg igjen en kommentar

