Dette ser du på TV

Stadig er det noen som klager over NRK-lisensen. Adjektivene raser. Og ikke akkurat av det flatterende slaget. Som regel rister jeg bare på hodet. Men nå… etter inspirasjon fra Mikkel Grüners ekstremt uvitenskapelig analyse av nettavis  har jeg gjort en like uvitenskapelig analyse av tv-guiden en tilfeldig dag i uken.

Grønt = underholdning (ofte lett, meningsløs og hjernedød)
Blått = Realityserier, matprogrammer inkludert
Oransje = nyheter (generøs som jeg er har jeg inkludert sportsnyheter) nyhetsmagasiner, reportasjeprogrammer, dokmunetarer og andre opplysende programmer.

Så, la oss si at vi fjerner NRK-lisensen og legger ned NRK i morgen. Hva vil du kunne se på tv?

Post Scriptum: Jeg vet at det finnes mange andre kanaler, men jeg har her valgt de jeg tror er største, og som mange har tilgang på.

Foto: Assad Nasir

Foto: Assad Nasir

Merket med ,

Legg igjen en kommentar

