Home

Hjartemekanikk
Kristina L. Iversen
Samlaget 2011

Hjartemekanikk

Det er noe underlig med ”Hjartemekanikk”. Noe underlig nært, men samtidig noe underlig fjernt. Du blir tatt med inn i en hverdag som er som hverdager flest, men det er noe mer. Det bør det jo også være, for ellers er det formålsløst. Ellers så er det bare, og… ja, hva skal man med det.

Jeg forstår ikke alt. Men det er heller ikke meningen. Jeg tenker, og jeg tenker at ”Hjartemekanikk” er dempet. Språket er dempet, stort sett jevn, men også tidvis intens. Tempoet skifter, trykket skifter, og hverdagens dempede pathos følger oss, slik hjerteslagene kan være rolige i et øyeblikk, og intense i neste hvor to mennesker blir ett, i hvert fall i det øyeblikket…

Det er noe annerledes, uten at jeg konkret kan si hva, men det er der og det er spennende. Det gir meg lyst til å finne ut mer… og det er jo bra for en debutant.

 

Kristina Leganger Iversen

Legg igjen en kommentar

