Min første faktahest

Jeg husker ikke om det fantes faktahester da jeg var liten. Vi hadde muligens leseløven, den får noen bjeller til å ringe i hvert fall, men det er nå ikke poenget her. Det som er kjernen i saken er at jeg har lest min første faktahest. Jeg begynte å lese den i går, men sovnet et eller annet sted på side 38. Det skyldes nok ikke at boken er dårlig, for det er den ikke, men bare jeg som plutselig har blitt så gammel at kroppen tvinger til seg en middagslur.

En faktahest om politikk av Aslak Sira Myhre er morsom og engasjerende. Han gir eksempler som helt klart er hentet fra vår samtid, men det skjønner man ikke med mindre man følger litt med i politikken. Så den passer for voksne også altså. Har du et velmøblert hjem sier du? Ja, da skal du skaffe deg denne.

Legg igjen en kommentar

