Observasjoner på danskebåten #1

18. mai 2012

Klokken 20:40

Et sted mellom Oslo og Fredrikshavn

 

Det er sjeldent jeg ser skikkelige arbeidsfolk lenger. Eller slik jeg tror de ser ut i hvert fall. Menn med store grove hender. Med fingerspisshud som sandpapir. Menn med pondus, og som likevel går med rak rygg. Ikke sånn pampepondus, men en som sier at jeg strever på gulvet, spiser bacon og gir faen i kolesterol og den slags nymotens greier. Med spor i ansiktet og et uttrykk som si at jeg skylder ingen noe. Slik menn ser jeg rundt meg nå. Som nyter en fridag, som slapper av, hviler og lar kanskje tankene fare, men jeg sitter her og maler et bilde jeg ikke har noen forutsetninger for å få til riktig. Det er fåfengt å i det hele tatt prøve.

Folk gikk mann av huse da tax-free butikken åpnet. Akkurat det er jo ikke uventet, men man blir litt overveldet likevel. En noe korpulent kvinne gikk med et brett øl under hver arm.

One thought on “Observasjoner på danskebåten #1

  1. […] har tidligere skrevet om mine observasjoner på danskebåten. For en ukes tid siden leste jeg Når en mann parkerer hjertet sitt og griner av Jon Ewo. Den er […]

Legg igjen en kommentar

