Korttekst #2

Når skal vi ha sex? spurte hun der vi lå fullt påkledde i sengen. Jeg sperret opp øynene, overrasket over denne frimodigheten. Det kom så uventet at jeg ikke klarte å få ut en lyd. Hun sa ikke mer hun heller. Jeg ble liggende med blikket festet på taket mens tunge tanker raste gjennom hodet. Vil du ha sex? spurte jeg etter en stund, med trykk på du. Jeg vet ikke, svarte hun. Vil du, la hun til kort. Jeg vet ikke, svarte jeg. Så ble vi liggende litt til. Tett inntil hverandre. Har jo ikke gjort det før, sa jeg. Ikke jeg heller, hvisket hun. Og jeg tenkte at vi kunne hatt sex akkurat nå. Revet av oss klærne og overgitt oss til det kjødlige. Mente ikke å stresse deg, sa hun. Jeg humret. Det er ingen hast, sa hun uten å se på meg. Hastverk er lastverk, sa jeg og smilte. Hun lo litt. Jeg vendte meg mot henne og kysset henne på kinnet.

2 thoughts on “Korttekst #2

  1. Elin sier:

    Denne ble veldig fin!

Legg igjen en kommentar

