Korttekst #1

Hun fotograferte min nakne kropp i det jeg kom ut baderomsdøren. Hun smilte da hun så på den lille kameraskjermen. Liggende godt pakket i dynen. Det så ut som hun var naken under, men det var hun ikke. Jeg nærmet meg sengen. Få se, sa jeg. Hun ga meg kameraet så jeg kunne se skjermen. Se meg selv, uten i fra. Nå er det min tur, sa jeg. Nei, sa hun og holdt dynen godt inntil seg. Jeg sa ingenting. La meg under dynen. Kjente kroppen hennes mot min. Fortsatt med kameraet i den ene hånden. Tok et bilde av oss to fra siden. Et bilde som ikke viste stort mer enn hvem vi er. Skal jeg ta bilde? spurte jeg mens jeg blottla kløften hennes. Nei, sa hun og smilte. Du er ikke riktig klok, la hun til. Det har jeg aldri vært, sa jeg og fotograferte kløften hennes. Viste henne bildet. Du må slette det, sa hun. Jeg sa ingenting. Så gjennom bildene. Så meg selv. Slettet alle bildene. Så vi skal ikke ta bilder? spurte jeg. Nei, sa hun. Du er kjedelig, sa jeg og la fra meg kameraet. Hun humret. Jeg kunne vist deg hva du er, sa jeg og slukket lyset.

2 thoughts on “Korttekst #1

  1. Elin sier:

    Varm og kjærlig tekst. Mer av slikt, takk!

  2. dogmefoto sier:

    Takk. Det kommer mer. Følg med 😉 Hilsen Assad

Legg igjen en kommentar

